ხელმძღვანელი პედაგოგი-ლალი ოსიპოვი
სკოლა-სსიპ მცხეთის მუნიციპაიტეტის, ციხისძირის საჯარო სკოლა
პროექტის სახელწოდება : ,,ბავშვთა უფლებები''
პროექტის შინაარსი და აქტუალურობა:
ბავშვის უფლებების შესახებ მსჯელობა დღეს უკვე აღარ
წარმოადგენს იშვიათობას. მედიაში, საგანმანათლებლო დაწესებულებებსა
თუ ინტერნეტსივრცეში ბავშვებთან დაკავშირებული საკითხების განხილვა ხშირად (ერთ-ერთი
პერსპექტივიდან მაინც) სწორედ მათი
უფლებების კონტექსტში ხდება. თუმცა ამ
უფლებათა შესახებ წარმოდგენები ხშირად ზედაპირულია და არ ეფუძნება
უფლებების მატარებელ სუბიექტად ბავშვის წარმოდგენას.
მის ნათელი
მაგალითია შემთხვევა, როდესაც მასწავლებელს მიაჩნია, რომ ბავშვის
უფლებები „ზედმეტ თავისუფლებას“ ანიჭებს ბავშვებს, ხელს უშლის
მასწავლებელს „ეფექტური“ აღზრდისა და
დისციპლინირების პროცესში (მაგ., სხვადასხვა
ფორმით ძალადობა ბავშვზე სასურველი ქცევის მიღწევის მიზნით). ასეთ დროს
საქმე გვაქვს, ერთი მხრივ,
ბავშვის დაკნინებასა და ობიექტივაციასთან („ბავშვის
განცდები აწმყოში უმნიშვნელოა, რადგან ის ჯერ არ
არის „ჩამოყალიბებული“ ადამიანი“), მეორე მხრივ
კი პროფესიული ცოდნის ნაკლებობასთან, ვინაიდან ზემოაღნიშნული დამოკიდებულება ერთმნიშვნელოვნად ეწინააღმდეგება მეცნიერული მტკიცებულებებით გამყარებულ ცოდნას, რომ ბავშვის
მიმართ განხორციელებული ნებისმიერი სახის ძალადობა გრძელვადიან და ხშირად შეუქცევად
უარყოფით ზეგავლენას ახდენს მის განვითარებაზე, სწავლის
უნარზე, ფიზიკურ და ფსიქიკურ ჯანმრთელობაზე.
საფეხური/კლასი : IV კლასის მოსწავლეები
დაწყებითი საფეხური
პროექტის განხორციელების დრო
2019 წლის 18 ნოემბრიდან
პროექტის სასწავლო მიზნები
პროექტის მიზანი - ბავშვთა უფლებები გაცნობა სასკოლო ცხოვრების გამრავალფეროვნება, შემოქმედებითი უნარის განვითარება. , თანამშრომლობითი კულტურის
ამაღლება. მშობელთა ჩართულობის გაზრდა სასკოლო ცხოვრებაში.
სწორი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება ბავშვთა უფლებებზე .
მოსალოდნელი შედეგები :მოსწავლეებში ჩამოყალიბდება სწორი დამოკიდებულება ბავშვთა უფლებებზე, გაიზრდება მოსწავლეთა მოტივაცია და
მშობელთა ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში, სასკოლო ცხოვრება
გახდება მრავალფეროვანი და საინტერესო, უკეთესობისკენ
შეიცვლება დამოკიდებულება სკოლასა და მშობელს შორის,
მოსწავლეებსა და პედაგოგებს შორის.
მოსწავლეებს განუვითარდებათ თნამშრომლობითი ,ურთიერთპატივისცემიმს უნარ-ჩვევები.
პროექტის განხორციელების რისკები:
20 ნოემბრის ღონისძიების მიმდინარეობისას
ელექტროენერგიის გათიშვა;
მშობლების ნაკლები
მხარდაჭერა ორგანიზაციულ საკითხებში, მონაწილეების .
აქტივობები:
1.
სკოლის
დირექციასთან
შეხვედრა
და
მათი დაინტერესება პროექტით , დისკუსია თემაზე ,,ბავშვთა უფლებები "
2.
პროექტის
იდეის
განხილვა
,პასუხისმგებელი
და
დაინტერესებული
პირების
გამოკვეთა
გუნდების
შექმნა,მშობლებთან შეხვედრა და მათი აქტიური ჩართვა შემომედებით პროცესში .
3. მოსწავლთა ინიციატივით აქტივობების მიმატება ,საერთაშორისო პროექტის აქტივობებისათვის
4.
20
ნოემბრის ღონისძიებაში მონაწილეობა
5.
მსჯელობა
:,,უფლაება''/,,მოვალეობა''ცნებების გაგებისათვის
6.
მციერ
გამოკითხვა
სკოლაში
: ა)
იცნობთ
თუ
არა
ბავშვთა
უფლებათა
კონვენციას?
7.
გამოკითხვის
შედეგების
ანალიზი
და
წარდგენა
კლასში
8.
ინფორმაციის
მოძიება
ბავშვთ
კონვენციაზე
და
მოკლე
ამონაიდების
წარდგენა-
განხილვა
სკოლაში.
9.
საინფორმაციო
პოსტერების შექმნა და სკოლასი თვალსაჩინო ადგილას გამოფენა
10. პროექტის შედეგების პრეზენტაცია
მონიტორინგი
საპროექტო
აქტივობები
|
ვადა
|
შედეგი
|
საჭირო
რესურსი
|
პასუხისმგებელი
პირი
|
სკოლის დირექციასთან შეხვედრა და მათი დაინტერესება პროექტით , დისკუსია თემაზე
,,ბავშვთა უფლებები
"
|
15.11
|
შედგა შეხვედრა დირექციასთან,პროექტი მოწონებულ იქნა
|
მოსწავლეები
საკლასო ოთახი
სკოლის დირექცია
|
ხელმძღვანელი პედაგოგლალი ოსიპოვი
|
პროექტის იდეის განხილვა
,პასუხისმგებელი და დაინტერესებული პირების გამოკვეთა გუნდების შექმნა,მშობლებთან შეხვედრა და მათი აქტიური ჩართვა შემომედებით პროცესში
.
|
18.11
|
მოსწავლეეები და მშოლებები გაეცვნენ პროექტის იდეას
|
მოსწავლეები, საკლასო ოთახი, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ხელმძღვანელი პედაგოგი
|
მოსწავლთა ინიციატივით აქტივობების მიმატება
,საერთაშორისო პროექტის აქტივობებისათვის
|
19.11
|
მოსწავლეების ჩართულობა პროექტის დაგეგმაში
|
მოსწავლეები,
საკლასო ოთახი
|
ხელმძღვანელი პედაგოგი,
მოსწავლეები
|
20 ნოემბრის ღონისძიებაში მონაწილეობის მიღება
|
20.11
|
შეირჩა მოსწავლეთა ჯგუფი რომელიც მოამზადებს პოსტერებს,ნახატებს
ბავშვის უფლებების დაცვის მიზნით შექმნიან სლოგანებს სხვადასხვა მოწოდებით.
|
მოსწავლეები
|
პედაგოგი,
მოსწავლეები
|
მსჯელობა :,,უფლაება''/,,მოვალეობა''ცნებების გაგებისათვის
|
21.11
|
ინფორმირებულობა, დისკუსიის უნარ-ჩვევების
გამომუშავება
|
მოსწავლეები
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
მცირე გამოკითხვა სკოლაში
: ა)
იცნობთ თუ არა ბავშვთა უფლებათა კონვენციას?
|
22.11
|
პრობლემის კვლევა
|
მასწავლებელი,მოსწავლეები, კვლევის კითხვარი
|
პედაგოგი მოსწავლეები
|
გამოკითხვის შედეგების ანალიზი და წარდგენა
კლასში
|
25.11
|
კვლევის ანალიზი
|
მოსწავლეები,მასწავლებელი,საკლასო ოთახი
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
ინფორმაციის მოძიება ბავშვთ კონვენციაზე და მოკლე ამონაიდების წარდგენა-
განხილვა სკოლაში
|
26.11
|
კვლევა ძიბის უნარჩვევების შეძენა,მოსწავლეთა ინფორმირებულობა
|
მასწავლებელი, მოსწავლეები, კომპიუტერი, პროექტორი, საკალსო ოთახი
|
პედაგოგი
|
საინფორმაციო ბროშურების შექმნა და გავრცელება სკოლის საზოგადოებაში და თემში
|
27.11
|
სკოლისა და თემის ცნობიერების ამაღლება
|
მოსწავლეები, მასწავლებელი
|
ხელმძღვანელი პედაგოგი
|
პროექტის პრეზენტაცია
|
28.11
|
მიზნების და ამოცანების შედეგების გაზიარება
|
მოსწავლეები, მშობლები, პედაგოგები
|
ხელმძღვანელი პედაგოგი
|
რეფლექსია
პროექტი წარიმართა გეგმის მიხედვით, ყველა აქტივობა მიმართული იყო მიზნის მისაღწევად, აქტივობების დამატება და მოდიფიცირება არ დამჭირვებია, მაგრამ ზოგიერთი მოსწავლის ავადმყოფობის გამო მოხდა ჩანაცვლება სხვა მოსწავლით,რომლის შერჩევა არ იყო ადვილი. მსგავსი პროექტების განხორციელებისას გავითვალისწინებ მსგავს რისკფაქტორებს.
ყველაზე წარმატებული კომპონენტი იყო ურთიერთობა ჩემსა და მოსწავლეებს შორის და ღონისძიებების შემდეგ მშობლების მადლიერების და შვილებით აღფრთოვანების ემოციები.
ამ პროექტის განხორციელების შედეგად მოხდა სასკოლო თემის ყველა რგოლს შორის კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების განმტკიცება და მზაობა შემდგომი თანამშრომლობისათვის. მივიღეთ დაინტერესებული მშობელი, მოტივირებული მოსწავლეები. მოსწავლეებს განუვითარდათ თნამშრომლობითი უნარები, გამოუმუშავდათ თავიანთი უფლებებისა და მოვალეობების აღქმის უნარი, ჩამოუყალიბდათ პრაქტიკული ჩვევები ,რომლებიც მათი შემოქმედებითი უნარების გახსანას და ამოქმედებას ემსახურება.
ლალი ოსიპოვი
2019 წელი 28 ნოემბერი
პროექტის ხელმძღვანელი: ლალი ოსიპოვი
ლოკაციის ადგილი კოლა: სსიპ მცხეთის
მუნიციპალიტეტის, ციხისძირის
საჯარო სკოლა
პროექტის სახელწოდება:
„დავიცვათ გარემო ჩვენ ირგვლივ“
პროექტის მონაწილეები: IV კლასის
მოსწავლეები,კლასის ხელმძღვანელი,მშობლები.
პრობლემის ანალიზი:.ყოველ დილით
მოსწავლეები გამოივლიან სოფელს სანამ სკოლაში მოვლენ და ხშირად ხედავენ ქუჩის მიმდებარე
ტერიტორიას საყოფაცხოვრებო ნარჩენებით დანაგვიანებულს ,როგორ გადააქვთ
ნაგავი ძაღლებს კატებს ერთი ადგილიდან მეორეში.ეს გამოწვეულია დაბალი მოქალაქეობრივი
ცნობიერებით . დაბინძურებული
გარემოსადმი გულგრილი დამოკიდებულება იწვევს
ეკოლოგიურ პრობლემებს, ხელს უწყობს ინფექციების დაავადებების გავრცელებას.პროექტის
მიმდინარეობისას ისწავლიან ,როგორ იზრუნონ
გარემოზე დაიცვან ის
დაბინძურებისაგან.
პროექტის
მიზანი: პასუხისმგებლობის და მოქალაქეობრივი ცნობიერების ამაღლება მოსწავლეებსა
და თემში
პროექტის ამოცანები:
1.ეკოლოგიურ საკითხებთან დაკავშირებით ლიტერატურის მოძიება
და მიწოდება ფლაიერების სახით მოსახლეობისათვის,თემში არსებული მდგომარეობის ადგილზე
შესწავლა. ცოდნის,პასუხისმგებლობის გრძნობის,სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლება მოსწავლეებსა
და თემში.
2.მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება.
მისაღწევი შედეგი: იზრუნონ გარემოზე
დაიცვან ის დაბინძურებისაგან,პირადი მაგალითით მოუწოდონ სხვებს იგივე ქმედებისკენ.
პროექტზე მუშაობის ვადები:
ამოცანების განხორციელების საჭირო საქმიანობები:
1.საინიციატივო ჯგუფის შექმნა,ჯგუფი დაკომპლექტდება
მე-4 კლასის
მოხალისე მოსწავლეებისაგან;
2.სამოქმედო გეგმის შემუშავება,ფუნქციების გადანაწილება;
3.პროექტის გრძელვადიანი მოკლევადიანი შედეგები;
4.პროექტის მონიტორინგი შეფასება;
პროექტის განხორციელების რისკები საფრთხეები; სკოლის მიმდებარე
ტერიტორია და პროექტის განცორციელების არეალი სატრანსპორტო გზის მომიჯნავეა,ამიტომ
დიდ ყურადღების და სიფრთხილის გამოჩენაა საჭირო,დასუფთავების აქციის ჩატარებისას მოსწავლეები
აუცილებლად უნდა იყვნენ ხელთათმანებით.
სამოქმედო გეგმა:
1.პროექტის ხელმძღვანელი მაწავლებლის დახმარებით ლიტერატურის მოძიება “ნარჩენები და მათგან
გამოწვეული პრობლემები“
2.მშობლებთან ერთად „გარემოს დაბინძურების შედეგებზე
„ ფილმის ჩვენება
3.ფლაერების დამზადება;
4.სკოლის შემოგარენის და სკოლისკენ მიმავალი გზის დასუფთავება;
5.პროექტის განხორციელების
ალბომის შექმნა ფოტოსურათებით;
6.პროექტის ამსახველი მასალების სკოლის ვებგვერდზე განთავსება.
პროექტის მიმდინარეობა და მონიტორინგი
#
|
მონიტორინგის
ინდიკატორი
|
თარიღი
|
საინიციატივო ჯგუფის შექმნა.
|
შეიქმნა ჯგუფი (19
მოსწავლე)
|
|
პროექტის ხელმძღვანელი
მასწავლებლის დახმარებით ლიტერატურის მოძიება
|
მოიძიეს ლიტერატურა “ნარჩენები და მათგან გამოწვეული პრობლემები“
|
|
ლიტერატურის დამუშავება და პრეზენტაციის ჩვენება.
|
მოსწავლეებმა და მშობლებმა ერთად უყურეს პრეზენტაციას გარემოს დაბინძურების
შედეგებზე და ისაუბრეს იგივე პრობლემებზე სოფელში და მისი მოგვარების გზებზე .
|
|
ფლაერების დამზადება და გავრცელება
|
ფლაერები მომზადდა მშობლების და მოსწავლეების ერთობლივი ძალისხმევით.ფლაერები
მოსწავლეებმა გაავრცელეს სკოლაში თემში,სკოლისკენ მიმავალ გზისპირა ბოძებზე გაიკრა
პლაკატები წარწერით:“ნაგავს ნუ დაყრით,ჩაყარეთ ურნაში“.
|
|
მოეწყო დასუფთავების აქცია
|
მოსწავლეებმა მშობლებისადამასწავლებლის მეთვალყურეობით ჩაატარესდასუფთავების
აქცია,ხელთათმანებით და ცელოფნის პარკებით მოამარაგა სოფლის გამგეობამ.
|
|
ალბომის შექმნა
|
პროექტის მიმდინარეობის ამსახველი მასალებითმომზადდა ალბომი სახელწოდებით
„ჩვენ სუფთა გარემოს ჯანმრთელი ბავშვები ვართ“
|
|
პროექტის შედეგების განხილვა
|
მოეწყო პრეზენტაცია პროექტის მიმდინარეობაზე და შედეგებზე მშობლებთან
ერთად.გამითქვეს სურვილი დასუფთავების აქციის მეტი სიხშირით მოწყობის და თემის სხვა
წევრების ჩართვის.
|
რეფლექსია
პროექტის
მიმდინარეობის პროცესში მოსწავლეები იყვნენ აქტიური,მოიძეს საჭირო ინფორმაცია (წიგნებიდან,ელექტრონულად)
და ა,შ.ამის შედეგად მოსწავლეები აღიჭურვნენ ახალი ცოდნით,ისწავლეს პრობლემის გადაჭრის
მოგვარების გზები.
მოსწავლეებმა
გაითავისეს საკუთარი და სხვა ადამიანთ ღირებულებები,შესაძლებლობების ფარგლებში იზრუნეს
გარემოს გაუმჯობესებაზე და იგრძნეს,რომ თითოეულ ადამიანს შესწევს ძალა უნარი,წვლილი
შეიტანოს უკეთესი გარემოს შექმნაში,რაც სამოქალაქო ცნობიერების ფორმირების მნიშვნელოვანი
წინაპირობაა,მშობლებსა მოსწავლეებს შორის,მშობლებსა სკოლას შორის ჩამოყალიბდა ახალი
ურთიერთობები,მათ ერთად ითანამშრომლეს ერთი დიდი საერთო პრობლემის გადასაწყვეტად თავიანთი
წვლილის შესატანად.

,, ჩვენ - მრავალფეროვან სამყაროსათვის’’
სოციალური პროექტის გეგმა
პროექტის
ხელმძღვანელი: ლალი ოსიპოვი
ლოკაციის ადგილის კოლა: სსიპ მცხეთის მუნიციპალიტეტის, ციხისძირის
საჯარო სკოლა
პროექტის სახელწოდება: ,, ჩვენ - მრავალფეროვან სამყაროსათვის’’
საფეხური/კლასი :
დაწყებითი IVბ კლასი
პროექტის განხორციელების დრო: ერთი კვირა
პროექტის მიზანი:
სოფელში, თემში, ქართველი და არაქართველი, მოსწავლე ახალგაზრდების
დაახლოვება, ტოლერანტული უნარ -ჩვევების განვითარება და ურთიერთთანამშრომლობა.
მოსალოდნელი შედეგები:
აღნიშნული პროექტი ხელს
შეუწყობს ტოლერანტული უნარჩვეების განვითარებას. ეფექტური კომუნიკაცის
განვითარებასა და მომავალში სხვა და სხვა ეროვნების მოსწავლეთა ინტეგრაციას
სამოქალაქო საზოგადოებაში.
პროექტის
მდგრადობა:
პროექტი იქნება სიცოცხლისუნარიანი ,ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენლები
და ქართველი მოსწავლეები, მჭიდროდ დამეგობრდებიან და გააგრძელებენ ერთობლივი
ღონისძიებების ორგანიზებას
შესაძლო
რისკები:
შესაძლოა იყოს პროექტის განხორციელება ქაოსური
პროექტის
განხორციელების აქტივობები:
1. პროექტის იდეიის გაცნობა
სკოლის ადმინისტრაციისა, მშობლებისა და მოსწავლეებისათვის და საინიციატივო
ჯგუფების დაკომპლექტება 18.102019
2. ციხისძირის საჯარო სკოლის
ბიბლიოთეკაში ჩატარდება პრეზენტაცია ,,ეთნოსები და მათი ტრადიციები’’21.10.2019
3.სკოლის სტენდის მოხატვა ტოლერანტობის თემაზე 22.10.2019
4.ასფალტზე ხატვა23.10.2019
5.მეგობრობის ნიშნად სიმბოლოებით სახის მოხატვა23.10.2019
6.გასართობი ენერჯაიზერები23.10.2019
- ბუკლეტების გავრცელება
თემში24.10.2019
- ჩატარებული პროექტის
პრეზენტაცია და შეჯამება 25.10.2019
სოციაური პროექტის სახელწოდება: ,,ჩვენ- მრავალფეროვან სამყაროსათვის ‘’
რეფლექსია
პროექტი
- ,,ჩვენ- მრავალფეროვან სამყაროსათვის ‘’ციხისძირის საჯარო სკოლაში
განხორციელდა 18.10 დან 25.
10 ჩათვლით. მასში
ჩაერთო სკოლიის
დაწყებითი სფეხურის
IV ბ კლასის
20 მოსწავლე,მშობლები,პედაგოგები.
პროექტი მნიშვნელოვანია ,რადგანაც მოსწავლეები, რომლებიც
ჩვენს სკოლაში
დადიან წარმოადგენენ ეთნიკურ უმცირესობებს.აქვთ განსხვავებული შეხედულებები რწმენის,ტარადიციების,კულტურის შეხახებ
; მათი ინტეგრაციის მიზნით საჭიროებს
ტოლერანტულ გარემოს
შექმნას ,რადგანაც
შესაძლოა უმცირესობების ნაწილმა ხშირად
განიცდიან დისკრიმინაციას და საკუთარი
უფლებეის შელახვას.
პროექტი მნიშვნელოვანია ,რადგანაც რეალურ ცხოვრებაში მათ გაიაზრონ და
თავი იგრძნონ
საზოგადოების სრულუფლებიან წევრებად. პროექტი ჩვენს
მოსწავლეებს შესძენს
ცოდნას, დამოკიდებულებას და გამოუმუშავებს მაღალ სააზროვნო
უნარებს. შედეგად ბავშვები და
თემის ახალგაზრდები შეძლებენ წარმოაჩინონ და ფორმულირება გაუკეთონ საკუთარ ინტერესებს, დამოუკიდებულებას და აქტიურად იქონიონ გავლენა შექმნილ გარემო ვითარებაზე.
პროექტი სრულიად
შეესაბამებოდა საჭიროებებს და პარალელს
ავლებდა ზოგადი
განათლების მიზნებს.
პირველ
ეტაპზე შევხვდი
პროექტის იდეის
რეალიზებისათვის სკოლის
ადმინისტრაციისა, მშობლებსა
და მოსწავლეებს. მოსწავლეებთან ერთად
დავაკომპლექტე საინიციატივო ჯგუფი პროექტის
განხორციელებასთან დაკავშირებით.დაიგეგმა აქტივობები,პროექტის ვადები
და საჭირო
რესურსების მომზადება.
პროექტის ფარგლებში
ჩატარდა სკოლის
ბიბლიოთეკაში პრეზენტაცია ,,ეთნოსები და
მათი ტრადიციები’’; შემდეგ დღეს , მოეწყო ნაციონალური კულტურების წარმოჩენა
გამოფენა სააქტო
დარბაზში , მოსწავლეებმა წარმოადგინეს ტრადიციის
ამსახველი ნივთები
სამოსი,საყოფაცხოვრებო ნივთები ,სიმბოლოები.
შემდეგ
ეტაპზე, გაიმართა
ნაციონალური სამზარეულოს მომზადება/ დაგემოვნება ;
სკოლის ტერიტორიაზე მოხატვა სტენდი
ტოლერანტობის თემაზე
,რომელიც მოსწავლეებს შეახსენებს თანასწორ
უფლებიან გარემოს
აუცილებლობას.
პროექტის
ფარგლებში ასფალტზე
მოეწყო ხატვა
და მოსწავლეებმა თანამეგობრობა გამოხატეს
სიმბოლოებით. აგრეთვე ,მეგობრობის ნიშნად
სიმბოლოებით სახის მოხატვა;
მოსწავლეტა ინტეგრაციის მიზნით მოეწყო მეგობრობის წრე და
საკუთარ ენაზე
ეთნოსი მოსწავლეები წარმოთქვამდნენ ,, ჩვენ -ყველა ერთმანეთის მეგობრები ვართ’’.
მათი
ინტეგრაციის მიზნით
მოეწყო სკოლის
ეზოში გასართობი
ენერჯაიზერები,სადაც
სკოლის მოსწავლეთა უმრავლესობა,მშობლები
და პედაგოგები ჩაერთვნენ და
იმხიარულეს.
პროექტის
ბოლოს ეთნოსი
მოსწავლეების დამეგობრების ,მათი ინტეგრაციის მიზნით მომზადა
ბუკლეტებიდა გავრცელდა
თემში.
პროექტის
დასასრულს მოხდა
პროექტის დახურვა
, ჩატარდა განხორციელებული პროექტის პრეზენტაცია და შეჯამება.
პროექტში მონაწილე
აქტიურ წევრებს
სიმბოლირად გადაეცათ
მადლობის სერთიფიკატები.
პროექტი მიმდინარეობდა გეგმის მიხედვით,მასში ასახული
აქტივობები მორგებული
იყო მოსწავლეთა ინტერესებზე და
საჭიროებებზე. პროექტის
მსვლელობისას ფუნქციები
გადანაწილებული იყო
მოსწავლეთა შესაძლებლობეზე მათი ძლიერი
მხარეების გათვალისწინებით. პროექტში ჩართული
მოსწავლეები შეფასდნენ
წინასწარ შედგენილი
კრიტერიუმების მიხედვით
და საუკეთესო
მონაწილეებს გადავეცით
მადლობის სიგელები. პროექტი ყველაზე
წარმატებული იყო
გამოფენების და
ნაციონალური კულტურის
გაცნობის დროს.
პროექტის განხორციელების პერიოდში გამოვლინდა მცირე
ხარვეზები ,რადგანაც
პროცესი იყო
მცირედ ქაოსური.
სამომავლოთ მოსწავლეთა ჩართულობისას ყურადღებას გავამახვილებ მათ
ქცევაზე და
აქტივობებში მაქსიმალურად ჩართვაზე.
პროექტის დასრულების ვადა 2019.25.10
ხელმძღვანელი
პედაგოგი: ლალი ოსიპოვი
სოციალური პროექტი ,,არ გვინდა ძალადობა"
თარიღი
სოციალური პროექტის გეგმა
'' არ გვინდა ძალადობა.''
პროექტის ხელმძღვანელი: ლალი ოსიპოვი
კლასი- IVბ
სკოლა: სსიპ მცხეთის მუნიციპალიტეტის, ციხისძირის საჯარო სკოლა
თემის დასახელება- ''არ გვინდა ძლადობა''
განხორციელების დრო- ერთი კვირა
პრობლემა-პროექტის აქტუალურობა .
.--- მოზარდთა
სოციალიზაციის
პროცესი
უფრო
ადრე
იწყება
დღეს
ვიდრე
იყო
წინა
თაობაში.ბულინგი მოზარდებს შორის ძალადობაა. ბავშთა საზოგადოებაში ძალადობის მსხვერპლი შეიძლება გახდეეს ნებისმიერი მოზარდი. მოსწავლეები მეტ ნაკლებად ფლობენ ინფორმაციას ბულინგის შესახებ ამიტომ შესაძლებელია ვერცკი ხვდებოდნენ,რომ მათი ქმედებები ბულერის ქმედბების ანალოგიური იყოს,ამავე დროს მათხშირ შემთხვევაში არ იციან როგორ დაიცვან თავი ძალადობისაგან, რა ღონისძიებები უნდა მიირონ ძალადობის თავიდან ასაცილებლად.
მიზანი
---მოსწავლეთა
მიერ
ბულინგის
შესახებ
ცნობიერების
ამაღლება
და თნატოლებისათვის გაზიარება
პროექტის მდგრადობა--პროექტი მდგრადია რადგან იგი არსებობას გააგრძელებს დამთავრების შემდეგაც.კლასის ხელმძღვანელი,ხომ მოსწავლეებს უნდა უვითარებდეს ლიბერალურ და დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის საზოგადოების გაცნობიერებაში,ამიტომ პროექტის შემდგომ პერიოდში მოხდება პროექტის თემაზე სამოშაო შეხვედრები ჯგუფური დისკუსიები მოხდება ფილმების ჩვენება და მათი ანალიზი ვფიქრობ ამით ხელი შეეწყობა ინფორმირებული საზოგადოების ჩამოყალიბებას,ყველა სიახლე განთავსდება პროექტის ბლოგზე
თემის შინაარსი --სოციალური პროექტის განხორციელების პროცესში ვიყენებთ კლასისთვის სოციალურ ქსელსი დახურულ ჯგუფს მოსწავლეებთან სკოლის გარეთ ურთიერთობისთვის,პროექტის პირვენლ ეტაპზე ვაწყობთ ფილმის ერთობლივად ჩვენებას ბულინგის თემაზე. პროექტზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს განაწილებული აქვთ ბულინგის ოთხი მიმართულება.
1. ფარული ბულინგი
2. ვერბალური ბულინგი
3. კიბერბულინგი
4.ფიზიკური ბულინგი
მოსწავლეები
მოიძიებენ
ინფორმაციას
ალაგებენ
შინაარსობრივად,ატარებენ ქუჩის გამოკითხვას ახდენენ მოგროვილი მასალის თავმოყრას პროგრამაში POVER
POINTI.ამზადებენ
ბუკლეტებს,ბოლოს აწყობენ დასრულებული პროექტის პრეზენტაციას.
პროექტის განხორციელების რისკები და ხარვეზები
პრექტის
გამიკითხვის
ხელის
შემშლელი
ფაქტორები
შეიძლება
იყოს;
შეიძლება ინტერვიუზე არ დათნხმდეს რეპოდენტი
ღონისძიებები და დაგეგმილი საქმიანობები.
• ჯგუფების შექმნა და საქმიანობების გადანაწილება-.
• ფილმის ჩვენება ერთობლივად -- რომი
• ბულინგის თემაზე ჩტაებული საინფორმაციო შეხვედრა
• სკოლის საზოგადოებისა გამოკითხვის
ჩატარება
• პრეზენტაციების მომზადება
• ბუკლეტის მომზადებაზე მუშაობა
• პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა და ბუკლეტების დარიგება
პროექტის
პირველ
ეტაპზე
მოვაწყეთ
ფილმების
ჩვენება
>ფილმები
ბულინგზე
1-https://www.youtube.com/watch?v=jo-9oh3GizM&t=66s
2-https://www.youtube.com/watch?v=m92-n91chaM
3-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
4-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
5-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
6-https://www.youtube.com/watch?v=QdyCQnrrfbGE
#
|
მონიტორინგის ინდიკატორი
|
დრო
|
|
1
|
ჯგუფების შექმნა და საქმიანობების გადანაწილება-.
|
წარმატებით შეიქმნა
ჯგუფი. როლები მორგებულია სწორად.
|
|
2
|
ფილმის ჩვენება ერთობლივად -- რომი
|
მოსწავლეების ინტერესის აღძვრა,
ემოციების გააქტიურება, მოტივაციის შენარჩუნება.
|
|
3
|
ბულინგის თემაზე ჩტაებული საინფორმაციო შეხვედრა
|
მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლების
მიზნით საინფომაციო შეხვედრა თემაზე: რა არის ბულინგი
|
|
4
|
სკოლის საზოგადოებისა გამოკითხვის ჩატარება
|
პრობლემის კვლევა
|
|
5
|
პრეზენტაციების მომზადება
|
კვლევის ანალიზი
|
|
6
|
ბუკლეტის მომზადებაზე მუშაობა
|
საინფორმაციო ბარათების ტექსტზე
მუშაობა
|
|
7
|
პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა და ბუკლეტების დარიგება
|
პროექტის განხორციელების შედეგების გაცნობა სკოლის საზოგადოებისათვის.
ცნობიერებისასამაღლებელი ფლაიერების
გავრცელება
|
პროექტის განხორციელების დრო: 10.10.2019 დან; 18.10.2019 -მდე.
რეფლექსია-
პროექტის
მსვლელობისას მონიტორინგის მიზნით მოვახდინე დაკვირვება მოსწავლეთა
ჯგუფების
მუშაობაზე,თითოეული მოსწავლის როლსა და მიღწეულ შედეგზე რამაც მომცა სასვალება სამუშაოს მსვლელობისას საჭირო დროს ეფექტური უკუ კავშირი მიმეცა მოსწავლეებისათვის. პროექტის დასასრულს მოხდა შეფასება.პროექტის შეფასება რუბრიკები რომელსაც ჰქონდა განმავითარებელი ხასიათი,შეფასდა თითოეული მოსწავლის ჩართულობა და მოხდება ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასების კითხვარის გამოყენება,რომელიც მოსწავლეს დაეხმარა საკუღარი როლის შეფასებასი პროექტზე მუშაობის განმავლობაში. დადებითი და უარყოფითი მხარების გამოვლენა კი მე როგორც პროექტის ხელმძღვანელს დამეხმარა მომავალში მუშაობის გაუმჯობესებაში.
სოციალური პროექტის გეგმა
პროექტის ხელმძღვანელი: ლალი ოსიპოვი
ლოკაციის ადგილის კოლა: სსიპ მცხეთის
მუნიციპალიტეტის, ციხისძირის
საჯარო სკოლა
პროექტის სახელწოდება ,, ისტორიის კვალდაკვალ”
პროექტის შინაარსი და აქტუალურობა
სამშობლო ყოველთვის იყო, არის და იქნება ყველა საღად მოაზროვნე ადამიანისათვის უპირველესი. ოდითგან, სწორედ სამშობლოს სიყვარულსა და მის ერთიანობას სწირავდა თავს უამრავი მამულიშვილი; სიყვარულით სავსე გულებით აშენებდნენ ქალაქებსა და სოფლებს, სწავლობდნენ, შრომობდნენ, ზრდიდნენ მომავალ თაობებს და უნერგავდნენ იგივეს, რასაც თვითონ განიცდიდნენ;
დღესაც, სკოლიდანვე ეზიარება ბავშვი ამ სიყვარულს, რომელიც მთელი ცხოვრების მანძილზე გაჰყვება ხოლმე; მოსწავლეები, როგორც თეორიულად , ისე თავიანთი თვალით ეცნობიან (ექსკურსია, ლაშქრობა და სხვა)- მშობლიურ მხარეს, სწავლობენ მის წარსულსა და აწმყოს, ზრუნავენ მის მომავალზე;
მიმაჩნია, რომ პროექტის ფარგლებში ლაშქრობის, ექსკურსიის მოწყობა სხვადასხვა ადგილებში (მუზეუმში, თეატრში და სხვა ღირსშესანიშნაობების დასათვალიერებლად), ადრეული ასაკიდანვე დაეხმარება მოსწავლეებს, რათა უკეთ შეიცნონ თავისი
ქვეყნის ღირშესანიშნაობები, უფრო ახლოს გაიცნონ ჩვენი ქვეყანა.
საფეხური|კლასი
დაწყებითი|მეოთხე
პროექტის განხორციელების
დრო: 2019.30-სექტემბერი -2019.7 ოქტომბერი
პროექტის სასწავლო
მიზნები
პროექტის
მიზანი
სამშობლოს ღირსშესანიშნავი ადგილების დათვალიერებით, მოსწავლეებში პატრიოტული გრძნობის და ინტერესის გაღვივება სამშობლოს წარსულისადმი;
ექსკურსიების, ლაშქრობების ფოტო და ვიდეო მასალის ასახვით, საკუთარი ჩანახატებითა და საინფორმაციო ბროშურების შექმნის გზით -
მშობლიური მხრეების, მისი კულტურის, სახელოვანი მამულიშვილების უკეთ გაცნობა;
მოსალოდნელი შედეგები
პროექტის მიმდინარეობისას მოსწავლეები შეძლებენ, თანამშრომლობითი უნარების, ტექნოლოგიების გამოყენების, ექსკურსიებებზე და ლაშქრობებზე გარემოსთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარებას;
გაეცნობიან
ქალაქ მცხეთას როგორც ისტორიული
მნიშვნელობის ძეგლს. შეძლებენ აღიქვან
გასული საუკუნეების წინ მიღწეული შედეგები, რომლებიც კულტურული
მემკვიდრეობის ღირშესანიშნაობას წარმოადგენს
პროექტი მდგრადია, ვინაიდან იგი არსებობას გააგრძელებს შემდეგშიც; მოსწავლეები კიდევ უფრო დაინტერესდებიან უკვე სხვა ადგილების ხილვით, საკუთარი სამშობლოს ტერიტორიაზე, რათა უკეთ შეიმეცნონ და ერთმანეთს გაუზიარონ შთაბეჭდილებები;
პროექტის განხორციელების რისკები:
მოსწავლეთა გაცდენები
გაუთვალისწინებელი მიზეზებით;
მშობლების ნაკლები მხარდაჭერა
ორგანიზაციულ საკითხებში;
რისკების თავიდან აცილების გზები:
მშობლებთან წინასწარ შეხვედრა
და მათი აზრისა და შესაძლებლობების გათვალისწინება;
აქტივობები:
·
თემისა და მიზნის გაცნობა
მოსწვლებისადმი
·
დოკუმენტური ფილმის ჩვენება
·
ინტერნეტით მოძიებული ფოტოებით და
ჩანახატებით, მინი- მუზეუმის მოწყობა კლასში
·
ექსკურსია ქ. მცხეთში. მოვინახულოთ ისტორიული
ძეგლები ღია მუზეუმში: სვეტიცხოველი;
სამთვრო ; ჯვრის მონასტერი;
·
ნამუშევრების პრეზენტაცია, შეფასება;
პროექტის მონიტორინგი
საპროექტო აქტივობები
|
ვადა
|
მოსალოდნელი
შედეგი
|
საჭირო რესურსი
|
პასუხისმგებელი
პირი
|
პროექტის თემისა და მიზნის გაცნობისათვის მასწავლებელი გაკვეთილების შემდეგ შეხვდა მოსწავლეებს და ერთად დაგეგმეს
|
პროექტის იდეისა და
მიზნების გაცნობა
|
საკლასო ოთახი მოსწავლეები
|
პედაგოგი ლალაი ოსიპოვი
მოსწავლეები
|
|
გამგზავრებამდე რამდენიმე დღით
ადრე მოსწავლეებს
მასწავლებელმა უჩვენა დოკუმენტური
ფილმი, მცხეთის როგორც ისტორიული ქალაქის შესახებ შემდეგ
გაიმართა მცირე
დისკუსია ნანახის
შესახებ კითხვა-პასუხის რეჟიმში
|
მწერლის ცხოვრებასა და
მოღვაწეობაზე ზოგადი წარმოდგენის შექმნა
|
საკლასო ოთახი მოსწავლეები პროექტორი
|
პედაგოგი მოსწავლეები
|
|
მოსწავლეებმა მასწავლებლის დახმარებით
ინტერნეტით მოძიებული ფოტოები
დაათვალიერებინეს
დამსწრე, მოწვეულ
სტუმრებს ( მშობლებს
და მასწავლებლებლებს),
რომელიც ასახავდა
საქართველოს
|
მოსწავლეთა ჩართულობა (ფოტო-ვიდეო მასალის
მოძიება, პრეზენტაცია) ექსკურსიის მოსაწყობად
|
საკლასო ოთახი მოსწავლეები კომპიუტერი ფოტო მასალა
|
პედაგოგი მოსწავლეები
|
|
დათქმულ დღეს
მიკროავტობუსით მასწავლებელი, მოსწავლეები
და რამდენიმე
მშობელი გაემგზავრნენ
ქ. მცხეთში
ექსკურსიამძღოლმა დეტალურად
გააცნო მცხეთის და მცხეთში არსებული ძეგლების
ისტორია.
|
მშობელთა ჩართულობა
ექსკურსიაზე მწერლის
სახლ-მუზეუმის დეტალურად გაცნობა| დათვალიერება
|
მოსწავლეები მშობლები მიკროავტობუსი მუზეუმი ექსკურსიამძღოლი ფოტოაპარატი
|
პედაგოგი მოსწავლეები
|
|
მოსწავლეებმა
წარმოადგინეს საკუთარი ნამუშევრები
, რომელიც მათ დამოუკიდებლად
აწარმოეს პროექტის
მსვლელობისას და კლასში
მოაწყვეს მინი-მუზეუმი (ბუკლეტები
ჩანახატებით გაფორმებული და
ფოტო-სურათები)
და გამართეს
პრეზენტაცია;
პროექტის
დასრულების შედეგების პრეზენტაცია
|
მოსწავლეთა მიერ შესრულებული ნამუშევრების- (ჩანახატები)-
გამოფენა|
პრეზენტაცია
განხორციელებული აქტივობების პრეზენტაცია დამსწრე
საზოგადოებისათვის
(მშობლები, პედაგოგები,სკოლის ადმინისტრაცია)
|
საკლასო ოთახი მოსწავლეები თაბახის ფურცლები ფლომასტერები
პროექტორი,
კომპიუტერი,
დაფა, მოწვეული სტუმრები
|
მოსწავლეები პედაგოგი
პედაგოგი მოსწავლეები
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
რეფლექსია
პროექტის ფარგლებში
მოსწავლეებმა განივითარეს ტექნოლოგიების
გამოყენებისა და თანამშრომლობის,
გარემოსთან ურთიერთობის
უნარ-ჩვევები;
დაათვალიერეს მცხეთის ღია-მუზეუმი,
თვალნათლივ იხილეს
ყველა მნიშვნელობის ძეგლი რომელმაც შექმნა მცხეთა როგორც
იტორიული ქალაქი.აგრეთვე გაეცვნენ მუზეუმში
ქცევის წესებს;
კლასში მოაწყვეს მინი მუზეუმი, შთაბეჭდილების ამსახველი ჩანახატებითა და ფოტოებით; თითოეულ მათგანს დაეუფლა სიამაყის გრძნობა სამშობლოს წარსულის შესახებ;
კლასში მოაწყვეს მინი მუზეუმი, შთაბეჭდილების ამსახველი ჩანახატებითა და ფოტოებით; თითოეულ მათგანს დაეუფლა სიამაყის გრძნობა სამშობლოს წარსულის შესახებ;
სოციალური პროექტი ,,ვისაუბროთ ქართულად ბარბარიზმების
გარეშე’’
წარმატებით განვახორციელე, დაწყებით საფეხურზე საფეხურის IV კლასის მოსწავლეებთან.
პროქტის მიზანი იყო ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება.
მოსწავლეების მიერ ინფორმაციის
მოპოვება და დამუშავება ქართულ ენაში იცხო ენებიდან შემოსულ ბარბარიზმებზე. თითოეული
ადამიანის პასუხისმგებლობის გაზრდა .პრობლემაზე
სერიოზული მიდგომა და მოსახლეობის მაქსიმალური
ინფორმირება.
სოციალური პროექტი: ,, ,,ვისაუბროთ ქართულად ბარბარიზმების გარეშე“
პროექტის ავტორი: ლალი ოსიპო
სკოლა:
სსიპ.მხცეთის მუნიციპალიტეტის, ციხისძირის საჯარო სკოლა
კლასი:
მე-4 კლასი /დაწყებიი საფეხური
თემის დასახელება - ,,ვისაუბროთ
ქართულად ბარბარიზმების გარეშე“
პროექტის აქტუალობა
მოსწავლეებმა სოციალურ ქსელში ნახეს ,,კინგსის“ მიერ გამოცხადებული სტატუსი ,,ბრძოლა ბარბარიზმების წინააღმდეგ“,რაც კლასში განხილვის თემა გახდა. მისი აქტუალობა განაპირობა მშობლიური ენისადმი ზერელე და გულგრილმა დამოკიდებულებამ საზოგადოებაში. პროფესიულ კარიერაში ახალი სპეციფიკური ტერმინოლოგიების ჭარბად გამოყენებამ.
პროექტის მიზანი
ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება.
• მოსწავლეს განუვითაროს პრობლემის არსში სწორად წვდომის, დამოუკიდებელი აზროვნებისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის, ჯგუფში მუშაობისა და ახალი პროდუქტის შექმნის უნარ-ჩვევები.
განხორციელების დროის ჩარჩო
ამოცანები და განხორციელების გზები
პრობლემის სწორად გაგებისა და გააზრების მიზნით ჩავატარებ შემდეგი სახის გამოკითხვებს:
1.გაიხსენეთ, როგორ სიტყვებს ეწოდება ,,ბარბარიზმები’’?
2.ჩამოწერეთ თქვენთვის ცნობილი ,,ბარბარიზმები’’,რომელსაც თქვენ ძალიან ხშირად ხმარობთ და გესმით სხვებისგანაც?
3.თქვენი აზრით, რატომ წარმოადგენენ საფრთხეს ეს სიტყვები ქართული ენისთვის?
4. რა არის მიზეზი ჩვენს საუბარში ამ სიტყვების ხშირად ხმარების?
5 .როგორ შეიძლება გადაიჭრას პრობლემა?
მოსწავლეები გრამატიკის მასალიდან გაიხსენებენ საჭიროების გარეშე უცხო ენიდან შემოსული და ქართულ სასაუბრო ენაში დამკვიდრებულ სიტყვებს. თითოეულმა მოსწავლემ, დავალების მოთხოვნის შესაბამისად, უნდა ჩამოწეროს მისთვის ცნობილი ბარბარიზმები და წარმოადგინოს. მოხდება სიტყვების შინაარსობრივად დახარისხება. გამოთქვამენ ვარაუდს დიდი საფრთხის თაობაზე, რომელიც თაობებს ენის დავიწყება-დაკარგვის გზით წაიყვანს. დაასახელებენ ამ გარემოების მიზეზსს, მისი განვითარების რისკ-ფაქტორებს, გადაჭრის გზებს.
პრობლემის სწორად ფორმულირების მიზნით მოსწავლეებს მიეცემათ დავალებად აირჩიონ სიტყვა, შეექმნან ნახატი და თავიანთი ნამუშევრით გამოეხატონ აქციისადმი სოლიდარობა.
დისკუსია-მსჯელობის საფუძველზე მოსწავლეები შეთანხმდენიან აერჩიათ ისეთი სიტყვა, რომელსაც ისინი ყოველდღიურ ურთიერთობაში ხმარობენ’. იდეის ვიზუალიზების მიზნით შექმნიან მოდელს, რომელიც იდენტური იქნება პრობლემის.
მოსალოდნელი შედეგი
მოსწავლეები ისწავლიან მშობლიური ენისთვის დამახასიათებელ რისკ-ფაქტორებს. იმსჯელებენ პრობლემათა მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებზე. გამოხატავენ საკუთარ დამოკიდებულებას პრობლემის აქტუალობაზე და გამოიყენებენ საკუთარ შესაძლებლობებს ცოდნის რეალიზებისთვის, კერძოდ ჩაატარებენ გამოკითხვებს და აწარმოებენ ,,ჩანაწერების რვეულს“. შექმნიან თემატურ პლაკატს მოწოდებით ,,დავიცვათ ჩვენი ენის სიწმინდე„ და საზოგადოებას მიაწვდიან სოციალური ქსელისა და ბლოგის საშუალებით.
პროექტში მონაწილეთა გამოცდილება
მოსწავლეებმა პოგრამულად, გრამატიკის კურსიდან, დაამუშავეს თემა ,,ბარბარიზმებზე“. განარჩევენ მათ მშობლიური ენის ტერმინებისაგან. აანალიზებენ მათგან მოსალოდნელ საფრთხეს.
აქტივობის შესაბამისობა მიზანთან
მოსწავლეებში ჩავატარე გამოკითხვები
• გაიხსენეთ და ჩამოწერეთ, რომელ ბარბარიზმს ხმარობთ ხშირად?
• გაიხსენეთ რა სიტყვებს ხმარობენ თქვენს ოჯახში ხშირად?
• აწარმოეთ გამოკითხვები კლასში, სკოლაში, ნათესავებში და გაარკვიეთ მიზეზი, თუ რამ განაპირობა მათ ლექსიკაში ამ ტერმინების სიჭარბე?
მონაწილეთა ჩართულობა იდეის განვითარებაში
მოსწავლეებმა გამოკითხვების საფუძველზე აწარმოეს ,,ჩანაწერების რვეული“. აღმოჩნდა, რომ საზოგადოებაში მრავლად არის დამკვიდრებული რუსული ენის და ასევე ინგლისური ენის ზეგავლენით შემოჭრილი ტერმინები, როგორიცაა პასტა, ლამპოჩკა, ჟუაჩკა, საროჩკა, მაიკა, პერაშკი, ბულკი, სპიჩკა, სტოლი, იუბკა, კურტკა, სემიჩკა, ლუსტრა, პოლი, ივენტი,
ბეისბუქი, ესემესი, ფოლოვერი, ლაიქი და ა.შ.
პროექტის განხორციელების რისკი და შესაძლო ხარვეზი
მოსწავლეებს ვაძლევ განმარტებას, რომ ენაში არსებობს უცხო ტერმინები, რომელთა შემოსვლა მიზნობრივმა საჭიროებამ განაპირობა მაგ: აუდიტორიას, სტუდენტი, სცენა და სხვა გაითვალისწინონ, რათა მოსწავლეები არ აცდნენ კვლევის თემატიკის სიზუსტეს.
მონიტორინგი და შეფასება
მოსწავლეებმა ,,ჩანაწერების რვეული“ ერთმანეთს შეადარეს, რის საფუძველზეც დაასკვნეს, რომ საზოგადოებაში გავრცელებული სიტყვები მეტწილად რუსული ენიდან არის შემოჭრილი. რისი მიზეზიც არის დასაქმებისა და პროფესიული კარიერის წინსვლის ალტერნატივა.
მოსწავლეები ჯგუფური თანამშრომლობის საფუძველზე მიღწეულ შედეგებს შეაფასებენ, ასევე საკუთარ ნამუშევარს და ერთმანეთს. ისაუბრებენ იმაზე, თუ კიდევ რისი გაკეთება შეიძლებოდა მიზნის მისაღწევად?
მონიტორინგი
საპროექტო აქტივობები
|
მოსალოდნელი
შედეგები
|
საჭირო რესურსები
|
პასუხისმგებელი
პირი
|
დრო
|
|
1
|
სკოლის დირექციასთნ
შხვედრა ,პროექტის თმის იდეის და მიზნების გაცნობა
|
პროექტის განხორციელება
|
მასწავლებელი,
დირექცია
|
მასწავლებელი
თეა ნებიერიძე
|
|
2
|
პროექტის არსის გაცნობა,განმახორციელებელი ჯგუფების
შექმნა და მოვალეობების გადანაწილება
|
მოსწავლეები
გაეცნობიან პროექტის არსს, შექმნან ჟგუფებს და გადაინაწილებენ მოვალეობებს .
|
მასწავლებელი
მოსწავლეები
საკლასო ოთახი
|
მასწავლებელი
,მოსწავლეები
|
|
3
|
კვლევის გაკეთება
თანატოლებში და თემში
|
მოსწავლეები
ჩაატრებენ გამოკითხვას თემში, მოსწავლეებთან:
Ø შესაძლებელი თუ არა ბარბარიზმების გარეშე მეტყელება?
Ø როგორ უნდა მოხდეს სასაუბრო ენის გაწმენდა ბარბარიზმებისგან
?
Ø რა განაპირობებს მომსახურეობის სხვადასხვა ობიექტში(ბაზარში,მაღაზიაში,
საყოფაცხოვრებო
მომსახურეობის სხვადასხვა სფეროში)დასაქმებათა მეტყველებაში ბარბარიზმების მომძლავრებას?
|
მოსწავლეები,
წინასწარ მომზადებული
კითხვები
|
მასწავლებელი
,მოსწავლეები
|
|
4
|
მოპოვებული
ინფორმაციის დახარისხება
|
მოძიებული ინფორმაციის გაანალიზება
|
მასწავლებელი
მოსწავლეები,საკლასო ოთხი
|
მასწავლებელი
,მოსწავლეები
|
|
5
|
პრეზენტაციის
მომზადება
|
მოსწავლეები
მოძიებული ინფორმციაზე დაყრდნობით მოამზადებენ პრეზენტაციას
|
მოსწავლეები
მასწავლებელი საკლასო ოთხი პროექტორი კომპიუტერი
|
მასწავლებელი
მოსწავლეები
|
|
6
|
სოციალურ ქსელსი
გავრცელება
|
მოსწავლეები
განათვსებენ მათ მიერ მოპოვებულ მასალებს
|
მასწავლებელი,
მოსწავლეები, ისტის პედაგოგი, ისტის ოთხი,
|
მასწავლებელი
მოსწავლეები
|
|
7
|
შემაჯამებელი
ღონისძიება
|
პორექტის განხორციელება
|
მასწავლებელი
მოსწავლეები,საკლასო ოთხი
|
მასწავლებელი,
მოსწავლეები
|
რეფლექსია პროექტის განხორციელებაზე
სოციალური პროექტი ,,ვისაუბროთ ქართულად ბარბარიზმების
გარეშე’’ წარმატებით განვახორციელე, დაწყებით საფეხურზე საფეხურის IV კლასის მოსწავლეებთან.
პროქტის მიზანი იყო ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება.
მოსწავლეების მიერ ინფორმაციის
მოპოვება და დამუშავება ქართულ ენაში იცხო ენებიდან შემოსულ ბარბარიზმებზე. თითოეული
ადამიანის პასუხისმგებლობის გაზრდა .პრობლემაზე
სერიოზული მიდგომა და მოსახლეობის მაქსიმალური
ინფორმირება.
ჩემს მიერ შერჩეული ყველა აქტივობები
წარიმართა მიზანმიმართულად ,გეგმის მიხედვით, რამაც შესაბამისად გამოიყვანა დასახული მიზნის მიღწევაზე. ჩემი ხედვით ,პროექტი ყველაზე წარმატებული იყო შემდეგ
კომპონენტში, როდესაც მოსწავლეებმა გაითავისეს და გაინაწილეს (თავიანთი შესაძლებლობებიდან
გამომდინარე) შესასრულებელ დავალებებზე პასუხისმგებლობა, ჩაერთვნენ აქტიურად და მოტივირებულად
პროექტის განხორციელება
მეტად სასარგებლო იყო ყველა მოსწავლეებისათვის
. პროექტის ფარგლებში გამოყენებული ჯგუფური მუშაობა დაეხმარა მათ
გადაწყვტილების შეთანხმებულად მიღებისა და თანამშრომლობის კულტურის გაუმჯობესებაში.
მათ განუვითარდათ გუნდური მუშაობის, ინფორმაციის
მოძიების დამუშავებისა და ანალიზის უნარები.
გაუღრმავდათ სურვილი კვლავ მიიღონ
მონაწილეობა მსგავს პროექტებში .მათ მიერ
მოძიებული მასალები საინტერესო და სასარგებლოა მოსწავლეებისთვის, მასწავლებლებისათვის და ყველა დაინტერესებული პირისთვის .
მსგავსი პროექტების
განხორციელებისას შევეცდები მეტი მოსწავლე,პედაგოგი,თემის მოსახლეობა ჩავრთო დაგეგმვა განხორციელებაში.
სოციალური პროექტი
პროექტის სახელწოდება: ,,სიკეთე“
სკოლა:სსიპ.მცხეთის მუნიციპალიტეტის, ციხისძირის საჯარო
სკოლა
ხელმძღვანელი პირი:ლალი ოსიპოვი
სიკეთე - „ძმა ძმისთვისაო, შავი დღისთვისაო“
პროექტის მთავარი იდეა: კარგი
მკითხველის ჩამოყალიბება; დადებითი განწყობა
მწერებისა და შინაური ცხოველების მიმართ; მეგობრობის, თანაგრძნობის, ემპათიის უნარების
განვითარება, გაწაფული და გამომეტყველებითი კითხვის
უნარ-ჩვევების დაუფლება.
პროექტის აქტუალობა: საზოგადოებაში
არსებული აგრესიული ფონი, მოზარდებს შორის ძალადობისა და ანგარიშსწორების ფაქტების
მატება, თანაგრძნობისა და პასუხისმგებლობის გრძნობის კლება.
პროექტის მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს:
სათანადო რეაგირება მასწავლებლის
მითითებებზე, ინსტრუქციების შესრულება. პერსონაჟების ამოცნობა; მოვლენათა
თანმიმდევრობის ამოცნობა; ტექსტში ილუსტრაციის
შესაბამისი ეპიზოდის მოძებნა; ტექსტში
ავტორისა და პერსონაჟების სიტყვების გარჩევა; დიალოგისა
და თხრობის გარჩევა. მცირე ზომის ნაცნობი ტექსტის თავისუფლად კითხვა; წინადადების დასრულების გამოხატვა შესაბამისი
ინტონაციით.
სამიზნე ჯგუფი: მე-4ბ კლასი
ვადები/ხანგრძლივობა: 6 დღე (23 სექტემბრიდან
30 სექტემბრის ჩატვლით)
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება
შეიქმნას:
მოსწავლეები სათანადო რეაგირებას მოახდენენ მასწავლებლის
მითითებებზე, შეასრულებენ ინსტრუქციებს, ამოიცნობენ პერსონაჟებს, მოვლენათა თანმიმდევრობას, მოძებნიან ტექსტში ილუსტრაციის შესაბამის ეპიზოდს, განარჩევენ ავტორისა
და პერსონაჟების სიტყვებს, დიალოგსა და
თხრობას. სეძლებენ მცირე ზომის ნაცნობი ტექსტის თავისუფლად კითხვას; წინადადების დასრულებას გამოხატავენ შესაბამისი
ინტონაციით.
პლაკატები, კომიქსები, რწყილისა და ჭიანჭველას გამოსახულებით.
ელექტრონული
პროექტისთვის
საჭირო რესურსი: პროექტორი, პრინტერი, კომპიუტერი, ფორმატის, თაბახის
ფურცლები, ფერადი ფურცლები, ცხოველთა გამოსახულებიანი ფოტოები, დეკორაცია
მკითხველის თეატრისთვის, ელ. რესურსი:
https://www.youtube.com/watch?v=u6h9R1xyMNM
https://www.youtube.com/watch?v=u6h9R1xyMNM
პროექტის მსვლელობა:
I აქტივობა: (დღე 1-ლი) კლასს
ვყოფ 4 ჯგუფად: ვიღებ 16 ცალ ფერად სტიკერს, მათგან 4 ერთი ფერისაა და
აწერია 1-დან 4- ის ჩათვლით ციფრები, 4 სხვა ფერისაა, მასაც აწერია 1-დან 4-ის
ჩათვლით რიცხვები და ა.შ. მოსწავლეები ირჩევენ სტიკერს და ერთნაირი რიცხვის
მფლობელები ერთ ჯგუფში ხვდებიან.
ვირჩევთ სასურველ თემას, რის შესახებაც იქნება ჩვენი
პროექტი. ამ შემთხვევაში შევთანხმდით თემაზე „სიკეთე“.
მოვიფიქრეთ სლოგანი: „ძმა ძმისთვისაო, შავი დღისთვისაო“
II აქტივობა: (დღე მე-2) ვსაუბრობთ
სიკეთის შესახებ. მოსწავლეები თავიანთ შეხედულებებს სიკეთისა და მეგობრობის
შესახებ გადმოსცემენ ნახატებისა და თხზულებების სახით; იხსენებენ საკუთარ
ცხოვრებისეულ მაგალითებს და ამ თემაზე შესწავლილ ნაწარმოებებს.
ვირჩევთ ქართულ ხალხურ ზღაპარს „რწყილი და
ჭიანჭველა“
III აქტივობა: (დღე მე-3) ტექსტის
კითხვა და ანალიზი.
IV აქტივობა: (დღე მე-4) მხიარული
ვიდეო რგოლის „რწყილი და ჭიანჭველა“ ნახვა.https://www.youtube.com/watch?v=u6h9R1xyMNM
V აქტივობა: (დღე მე-5)
ვქმნით კომიქსებს.
ვაფერადებთ თითოეულ სიუჟეტს.
VI აქტივობა: (დღე მე-6) ჩატარებული
მუშაობისა და ნამუშევრის პრეზენტაცია:
1 . პლაკატზე დაწერილია სლოგანი - „სიკეთე - ძმა ძმისთვისაო, შავი დღისთვისაო“.
ვაწებებთ მოსწავლეების მიერ შექმნილ ჩანახატებს, ნახატებს.
ვაწებებთ მოსწავლეების მიერ შექმნილ ჩანახატებს, ნახატებს.
2 . დაფაზე გაკრულია ფოტო-მასალას, რომელიც
გადაღებულია ვიდეო-რგოლის ნახვისას.
3 . პლაკატზე თითოეული ჯგუფი სიუჟეტებად
ააწყობს კომიქსს „რწყილი და
ჭიანჭველა“, რომლებიც წინასწარ გავაფერადეთ
ჭიანჭველა“, რომლებიც წინასწარ გავაფერადეთ
4 . დამსწრეებს
წარვუდგენთ მკითხველის თეატრს, ინსცენირება „რწყილი და ჭიანჭველა
მონიტორინგი
ამოცანის დასახელება
|
მისაღწევი შედეგი
|
საჭირო რესურსი
|
პასუხისმგებელი პირი
|
დრო
|
ჯგუფების დაკომპლექტება
|
დავალებების
გადანაწილება
|
მოსწავლეები,
საკლასო ოთახი, ფერადი სტიკერები
|
მასწავლებელი
|
23.09
|
დისკუსიის მოწყობა
თემაზე ,,სიკეთე
|
პრობლემური
თემის შერჩევა, სლოგანის მოფიქრება
|
საკალასო ოთხი,
მოსწავლეები
|
მასწავლებელი
|
24.09
|
თემატური ტექსტის
დამუშავაება(რწყილი და ჭიანჭველა)
|
მოსწავლეები გაეცნობიან ,,რწყილი და ჭიაჭველას“ ზღპარს
და დამუშავებენ
ტექსტს
|
რწყილი დაჭიანჭველას
ტექსტის ასლები
|
მასწავლებელი,
მოსწავლეები
|
25.09
|
მხიარული ვიდეო რგოლის ნახვა
(რწყილი და ჭიანააწველა)
|
ვიზუალური თვალსაწიერის
გამდირება რაც დაეხმარებათ კომმიქსების შექმნაში
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, დაფა, ვიდეორგოლის ჩანაწერი
|
მასწავლებელი
|
26.09
|
კომიქსების
შექმნა
|
კომიქსების
შექმნა გაფერადება
|
თაბახის ფურცლები,
ფერადი ფანქრები
|
მასწავლებელი,
მოსწავლეები
|
27.09
|
პროექტის პრეზენტაცია
|
მოსწავლეების მიერ შექმნილი ჩანახატები, ნახატები.
თითოეული ჯგუფი სიუჟეტებად
ააწყობს კომიქსს „რწყილი და
ჭიანჭველა“ |
ფლიფჩარტის
ფურცლები, მოსწავლეების მიერ შექმნილი კომიქსები, ნახატები, წებო,
ფერადი ფანქრები
|
მასწავლებელი,
მოსწავლეები
|
30.09
|
რეფლექსია პროექტის განხორციელებაზე
სოციალური პროექტი,, სიკეთე“ წარმატებით განვახორციელე,
დაწყებით საფეხურზე IV კლასის მოსწავლეებთან.
პროქტის მიზანი იყო კარგი
მკითხველის ჩამოყალიბება; დადებითი
განწყობა მწერებისა და შინაური ცხოველების მიმართ; მეგობრობის, თანაგრძნობის, ემპათიის უნარების
განვითარება, გაწაფული და გამომეტყველებითი კითხვის
უნარ-ჩვევების დაუფლება.
ჩემს მიერ შერჩეული ყველა აქტივობები წარიმართა
მიზანმიმართულად ,გეგმის მიხედვით, რამაც შესაბამისად გამოიყვანა დასახული მიზნის მიღწევაზე. ჩემი ხედვით ,პროექტი ყველაზე წარმატებული იყო შემდეგ
კომპონენტში, როდესაც მოსწავლეებმა გაითავისეს და გაინაწილეს (თავიანთი შესაძლებლობებიდან
გამომდინარე) შესასრულებელ დავალებებზე პასუხისმგებლობა, ჩაერთვნენ აქტიურად და მოტივირებულად
პროექტის განხორციელება
მეტად სასარგებლო იყო ყველა მოსწავლეებისათვის
. პროექტის ფარგლებში გამოყენებული ჯგუფური მუშაობა დაეხმარა მათ გადაწყვტილების შეთანხმებულად მიღებისა და თანამშრომლობის
კულტურის გაუმჯობესებაში. მათ განუვითარდათ
გუნდური მუშაობის, ინფორმაციის მოძიების
დამუშავებისა და ანალიზის უნარები. გაუღრმავდათ სურვილი
კვლავ მიიღონ მონაწილეობა მსგავს პროექტებში
.მათ მიერ შექმნილი კომიქსები სიკეტის
თემაზე საინტერესო
და სასარგებლოა მოსწავლეებისთვის, მასწავლებლებისათვის და ყველა დაინტერესებული პირისთვის .
მსგავსი პროექტების
განხორციელებისას შევეცდები მეტი მოსწავლე,პედაგოგი,თემის მოსახლეობა ჩავრთო დაგეგმვა განხორციელებაში.
2019 სასწავლო წლის მირველი სემესტრი
ლალი ოსიპოვი
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder